Persbericht: Kom kijken naar een Herenboerderij in bedrijf (14-08-2020)

PERSBERICHT HERENBOEREN LAND VAN WEERT

Vrijdag 14 augustus 2020

Kom kijken naar een Herenboerderij in bedrijf

Ontvangt u graag wekelijks groenten direct vers van het land? Kom dan zondag 16 augustus of zondag 6 september naar de Herenboerderij Land van Weert voor een rondleiding. Tijdens een wandeling van circa 1,5 uur over de akkers en velden van de boerderij vertellen wij u meer over het duurzame burgerinitiatief Herenboeren.

De rondleiding start om 10.00uur aan de Grote Steeg 1, 6006 TW Weert. Wij houden van onze groene omgeving, wij vinden het daarom prettig als u zoveel mogelijk met de fiets komt. Op het erf van de boerderij is ook ruimte om auto’s te parkeren. Natuurlijk houden wij rekening met coronavoorschriften. We werken met aanmelding en kleine groepen.

Duurzame landbouw
Professioneel samen duurzaam voedsel produceren op een kleinschalig coöperatief bedrijf met een boer en 200 huishoudens. Dat is in het kort wat Herenboeren Land van Weert nastreeft. Gezond en lekker eten voor een goede prijs. Met aandacht voor natuur, biodiversiteit en gesloten kringlopen. De boer doet het werk en vrijwilligers kunnen helpen met het oogsten en andere klussen. Sinds medio mei ontvangen nu al 169 huishoudens wekelijks een gevarieerd groentepakket. Wat is er leuker dan op je eigen boerderij je boodschappen gaan doen? Vers van het Weerterland.

Informatiekraam op weekmarkt
Zaterdag 15 augustus vindt u de informatiekraam van Herenboeren Land van Weert op de weekmarkt in Weert (in de van Berlostraat) Tussen 10.00 en 16.00 uur beantwoorden wij graag al uw vragen. Opgeven voor de rondleiding van zondag 16 augustus of  zondag 6 september kan ook.

Aanmelden
In Nederland draaien nu 7 Herenboerderijen waaronder Herenboerderij Land van Weert, een twintigtal initiatieven staan klaar in de startblokken. Op onze boerderij is nog ruimte voor 31 huishoudens. Wees snel, want vol is vol.
Kijk voor meer informatie op landvanweert.herenboeren.nl. Aanmelden voor de rondleiding kan via Aanmeldformulier rondleiding , deze link leidt direct naar het aanmeldformulier.

persbericht Kom kijken naar een Herenboerderij in bedrijf_1